17 Eylül 2012 Pazartesi

Zeytin Ağaçları Altında - Zire Darakhatan Zeyton - Through The Olive Trees


Ne kadar ısrarcı olursunuz kendinizi sevdirmek, kabullendirmek için? Köker Üçlemesi'ne serinin son filmi olan Zeytin Ağaçları Altında ile veda ediyoruz.

Abbas Kiarostami bu filmde, Ve Yaşam Sürüyor filminin nasıl çekildiğinin merakını da gideriyor. Hani hep gerçeklik payından şüphe ettiriyor ya, işte bu bize kanıt oluyor. Film içinde film, filmde 3 yönetmen.



Serinin 2 . filminde depremin ardından evlenen çifti hatırlarsınız. Hüseyin sevgisine karşılık alabilseydi, belki de gerçek olacaktır rol yaptığı sahneler. . .  Yönetmenin (Mohamad Ali Keshavarz), Ve Yaşam Sürüyor için oyuncu seçimleri ile başlıyor film. Her şey olabildiğince yolunda giderken, Hüseyin ve Tahire'nin sahnesinde işler karışıyor. İnatçılık, tekrar tekrar sahne çektirtiyor, karşılıksız aşk işi yokuşa sürüyor ve film evlenmek isteyen gencin hikayesi oluyor.


EN BEĞENDİĞİM DİYALOG : Hüseyin fakir ve cahil olduğu için Tahire ile evlenememektedir. Yönetmen ona yolda karşılaştığı başka bir kızı beğenip beğenmediğini sorar. Hüseyin kızı istemez çünkü kız cahil bir köylüdür. 

Hüseyin     : Evlenip çocuğum olduğunda karım da benim gibi cahil olursa çocukların ödevlerine kim yardımcı olacak? 
Yönetmen   : Yani onu cahil olduğu için istemiyorsun öyle mi? Tahire de seni aynı nedenle istemiyor.
Hüseyin     : Eğer okuyanlar cahillerle, zenginler fakirlerle evlenirse daha iyi olur, böylece herkes birbirine yardım etmiş olur.
İLGİNÇ KARE : Çekim ekibi ile kalan Hüseyin bütün gece sahnesini, Tahire ile olan sorununu düşünmekten uyuyamaz. Sabah olduğunda onu bu haldeyken yatağından kaldırmak epey zor olacaktır.
Zeytin dalı barıştır, zeytin ağaçları yakarış. Anlatırsın, çabalarsın, cevap bekler alamazsın. Koşarsın peşinden tükenmeyen cümlelerinle. Her yeni kelimede umut dolar içine. Bu sefer konuşacak dersin de yine sessizlik çıkar karşına.

                         "Biz de herhangi biri kadar iyiyiz".

Durma noktasına gelecek kadar yavaş, tekrar sahnelerinin fazla olması sebebi ile sıkıntılı bir film olsa da Hüseyin'in yönetmen ve Tahire ile olan diyalogları kalıcı ve etkili oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder