28 Temmuz 2012 Cumartesi

Jodaeiye Nader Az Simen- A Separation- Bir Ayrılık

  Yalanlar, vicdan, iç hesaplaşmalar ve inanç. İlk paylaşımımı Asghar Ferhadi'nin Altın Ayı ve Oscar ödüllü filmiyle yapmak istedim. 



  Simin ve Nader adlı çift, Simin'in kızını daha iyi yetişirmek adına farklı bir ülkeye taşınma isteğini, Nader'in, babasının durumu sebebi ile reddetmesi üzerine boşanma aşamasına gelmiştir. Simin, ikna yöntemi olarak evden uzaklaşma kararı alır. Alzheimer hastası olan babasıyla ve okula giden kızıyla yalnız yaşamak zorunda kalan Nader babasına bakması için bir kadın tutar ve hikaye farklı bir boyut kazanır...

 İmdb notunu, ödüllerini ve izleyici yorumlarını görmezden gelerek söylüyorum ki, ben bir başyapıt olarak görmüyorum bu filmi. İran toplumunun geleneklerini, inançlarını vurgulayan daha güçlü filmler olduğu kanısındayım. Yapım yılı, kullanılan altyapı ve belki de dünyada İran Sinemasının daha iyi tanınması adına Hollywood tarzı bir film olması sebebi iledir bu kanım. Kim bilir belki de izleyiclerin bu nedenli fazla olmasının sebebi de budur.

   Elbette ki hakkını yemeyeceğim ve beğenmediğimi söylemem de mümkün değil. Aksine filmin bütünü beni etkisi altına aldı. 123 dakikalık sürenin hiçbir saniyesinde sıkılmadım ve ilgim dağılmadı. Sadece müzik desteğinin eksik olmasını şaşırtıcı buldum.

   Tavsiye edebileceğim en önemli şey, asla Türkçe dublajlı izlememeniz olur çünkü o hatayı ben yaptım. Farsça ayrı bir ruh katıyor filmlere ve o ruhu kaybettirmeyin.

  EN ETKİLENDİĞİM DİYALOG : Simin'in hakime alzheimer hastası babanın durumunu ifade etmesi ve Nader'in tepkisi.

 Simin : Adam onun oğlu olduğunu bile bilmiyor
 Nader : Ne biçim konuşuyorsun? Ben babam olduğunu biliyorum ya.



EN İLGİNÇ BULDUĞUM KARE : Bakıcı kadının kızının, yaşlı adamın oksijen tüpü ile oynarken verdiği tepki/tepkiler.




 EN BEĞENDİĞİM OYUNCULAR : Bende yan karakter beğenisi her zaman başrollerden daha ağır basar. Bu nedenle dikkatimi ve beğenimi çeken oyuncular, bakıcı kadının kocasını canlandıran Shahab Hosseini ve küçük kızı canlandıran Kimia Hosseini. Shahab Hosseini özellikle agresif tavrı çok etkileyici yorumlamış. Sinirlendiği sahnelerde kendine vurması inandırıcı kılmış. Minik Kimia Hosseini'ye çok aktif rol düşmemiş olsa da ürkekliği, şaşkınlığı ve içinde bulunduğu dramın yansımasını hayran bırakacak şekilde sunmuş. Nader'e, annesinin parayı çalmadığını ve doktora gittiğini anlatması, aslında yaşananlardan ne kadar uzak tutulmaya çalışılsa da dahil olduğunun bir kanıtı gibi tokat etkisi yaratıyor.




1 yorum:

  1. Oscarı sonuna kadar hak etmiş olan bir başyapıt.

    YanıtlaSil